UPP Learning Outcomes
|
Knowledge and understanding
|
K1
|
Recognize the main formal features and functions of the English and
Arabic languages, including their structure, vocabulary, grammar &
meaning.
التعرف على السمات والوظائف الرئيسية للغتين الإنجليزية والعربية، بما
في ذلك بنيتهما ومفرداتهما وقواعدهما ومعانيهما.
|
K2
|
Demonstrate knowledge & understanding of basic concepts, and
properties of UPP discipline areas, including mathematics, IT
technology, study skills, leadership & critical thinking,
Islam-based topics and health & well-being.
إظهار المعرفة والإلمام بالمفاهيم والخصائص الأساسية المتعلقة بمقررات
البرنامج، بما في ذلك الرياضيات وتكنولوجيا المعلومات ومهارات الدراسة
والقيادة والتفكير النقدي والموضوعات المتعلقة بالدين الإسلامي والصحة
والتربية البدنية.
|
Skills
|
S1
|
Communicate effectively orally and in writing both in English &
Arabic in different academic and everyday settings.
التواصل الفعال شفهيًا وكتابيًا باللغتين الإنجليزية والعربية في مختلف
البيئات الأكاديمية والحياتية اليومية.
|
S2
|
Use numeracy, digital and common computer software applications to
solve basic, real world number problems, and perform various tasks
(e.g. writing & editing, making presentations, using spread sheets,
etc.), which are necessary to succeed in at college level.
استخدام التطبيقات الأساسية الرقمية والحسابية لبرامج الحاسب لحل
المشكلات الحسابية، وفي أداء الواجبات المختلفة (مثل الكتابة والتحرير،
والعروض التقديمية، واستخدام جداول البيانات، وما إلى ذلك)، والتي
تعتبر ضرورية للنجاح على مستوى الكلية.
|
S3
|
Apply creative, critical thinking & problem-solving skills to
assigned tasks and activities, including research projects.
تطبيق
مهارات التفكير الإبداعي والنقدي وحل المشكلات خلال تنفيذ الواجبات
والأنشطة، بما في ذلك الواجبات البحثية.
|
Values, Autonomy, and Responsibility
|
V1
|
Demonstrate ethical behavior, collaborative, leadership and social
responsibility both individually and within teams.
إظهار السلوك الأخلاقي والتعاوني والقيادي والمسؤولية الاجتماعية سواء
على المستوى الفردي أو من خلال العمل ضمن الفريق.
|
V2
|
Use their own initiatives, time-management and study skills to take
responsibility of their own learning and well-being.
استخدام مبادراتهم الخاصة ومهارة إدارة الوقت وتطبيق مهارات الدراسة
وتحمل مسؤولية التعلم الذاتي والوعي الصحي.
|