Skip to main content
Dar Al Uloom University
Dar Al Uloom University
  • Contact Us
  • SIS
  • LMS
  • EMAIL
  • IT
  • Support
  • Jobs
  • Apply Now
Search
Log In
  • About
    • About UPP
    • Program Mission
    • Leadership & Organization 
    • Strategic Plan: Vision, Mission and Goals  
    • Faculty and Staff 
    • News and Events 
    • FAQs 
  • Academics
    • UPP Structure
    • English Placement Test
    • Departments 
    • Teaching and Learning  
    • Apply 
  • Academic Advising & Support
    • Orientation Program 
    • Academic Advising 
    • Student Support and Counseling 
  • Beyond the classroom
    • Extracurricular Activities:  
    • Students Activities 
    • Sport and Recreation Facilities: 
  • Outreach & Impact
    • Community Engagement 
    • High School Students Outreach: 
    • To Reach Us 
  1. Dar Al Uloom University

Home

Dar Al Uloom University
  • About
    • About UPP
    • Program Mission
    • Leadership & Organization 
    • Strategic Plan: Vision, Mission and Goals  
    • Faculty and Staff 
    • News and Events 
    • FAQs 
  • Academics
    • UPP Structure
    • English Placement Test
    • Departments 
    • Teaching and Learning  
    • Apply 
  • Academic Advising & Support
    • Orientation Program 
    • Academic Advising 
    • Student Support and Counseling 
  • Beyond the classroom
    • Extracurricular Activities:  
    • Students Activities 
    • Sport and Recreation Facilities: 
  • Outreach & Impact
    • Community Engagement 
    • High School Students Outreach: 
    • To Reach Us 

Teaching and Learning  

Home Accreditation

UPP Learning Outcomes 

UPP Learning Outcomes 
Knowledge and understanding 
K1 Recognize the main formal features and functions of the English and Arabic languages, including their structure, vocabulary, grammar & meaning.    التعرف على السمات والوظائف الرئيسية للغتين الإنجليزية والعربية، بما في ذلك بنيتهما ومفرداتهما وقواعدهما ومعانيهما.   
K2 Demonstrate knowledge & understanding of basic concepts, and properties of UPP discipline areas, including mathematics, IT technology, study skills, leadership & critical thinking, Islam-based topics and health & well-being.   إظهار المعرفة والإلمام بالمفاهيم والخصائص الأساسية المتعلقة  بمقررات البرنامج، بما في ذلك الرياضيات وتكنولوجيا المعلومات ومهارات الدراسة والقيادة والتفكير النقدي والموضوعات المتعلقة بالدين الإسلامي والصحة والتربية البدنية. 
Skills 
S1 Communicate effectively orally and in writing both in English & Arabic in different academic and everyday settings.   التواصل الفعال شفهيًا وكتابيًا باللغتين الإنجليزية والعربية في مختلف البيئات الأكاديمية والحياتية اليومية.    
S2 Use numeracy, digital, and common computer software applications to solve basic, real-world number problems, and perform various tasks (e.g. writing & editing, making presentations, using spreadsheets, etc.), which are necessary to succeed in at the college level.   استخدام التطبيقات الأساسية الرقمية والحسابية لبرامج الحاسب لحل المشكلات الحسابية، وفي أداء الواجبات المختلفة (مثل الكتابة والتحرير، والعروض التقديمية، واستخدام جداول البيانات، وما إلى ذلك)، والتي تعتبر ضرورية للنجاح على مستوى الكلية.  
S3 Apply creative, critical thinking & problem-solving skills to assigned tasks and activities, including research projects.   تطبيق مهارات التفكير الإبداعي والنقدي وحل المشكلات خلال تنفيذ الواجبات والأنشطة، بما في ذلك الواجبات البحثية. 
Values, Autonomy, and Responsibility 
V1 Demonstrate ethical behavior, collaborative, leadership and social responsibility both individually and within teams.    إظهار السلوك الأخلاقي والتعاوني والقيادي والمسؤولية الاجتماعية سواء على المستوى الفردي أو من خلال العمل ضمن الفريق. 
V2 Use their own initiatives, time-management and study skills to take responsibility of their own learning and well-being.   استخدام مبادراتهم الخاصة ومهارة إدارة الوقت وتطبيق مهارات الدراسة وتحمل مسؤولية التعلم الذاتي والوعي الصحي. 

Courses Offered: 

Course Descrptions  

English Courses:  

Total Credit Hours: 46 (Different Majors) 

Course Details Course Description 
ENGL0001 Integrated Skills Foundation                                                                         Credit Hours: 3   The course is designed to equip students with an elementary foundation in the basics of both reading and writing. The reading part of the course will help students become familiar with a variety of reading techniques such as skimming, scanning and guesswork. In the writing element of the course, students will become familiar with basic English sentence structures and linkers that will give them the foundation required to progress to the next level. 
ENGL0002 Oral Communication Foundation  Credit Hours: 3   The course is designed to equip students with an elementary foundation in the basics of both listening and speaking skills. The listening part of the course will help students become familiar with as variety of listening techniques such as listening for specific and general detail. In the speaking element of the course, students will become familiar with a variety of speaking strategies such as presentation skills and applying communication activities with real conversation activities that will give them the foundation required to progress to the next level.   
ENGL0003 Grammar Foundation    Credit Hours: 3   The course is designed to equip students with a solid elementary foundation in the basic grammar needed at A1 level. The course will use a variety of grammar structures such as Imperatives, Simple Present with Be, Possessives, Prepositions of Time and Location, Present Continuous, Time Expressions, Simple Present, Simple Past with Be, Should and Shouldn’t, The Future with Be Going To. Learned grammatical structures will be employed in a variety of communicative activities in various settings to give students the foundation required to progress to the next level.     
ENGL0004 Vocabulary Foundation   Credit Hours: 3   The course is designed to equip students with an elementary foundation in vocabulary confronted in everyday themes. The course will challenge students’ comprehension of learned lexical items using a variety of integrated skills such as writing, listening, reading and speaking.   
ENGL1111 Waystage Listening & Speaking I A2 Credit Hours: 3   This course integrates listening and speaking skills and builds on the foundation provided by the level C courses. The course provides instruction and practice on listening strategies like listening for general information and detail, guessing word meaning from context. The speaking section of the course attempts to develop presentation skills such as format, organization, body language and eye contact. Students practice conversations and role-plays in order to build on their skills. 
ENGL1112 Waystage Grammar A2  Credit Hours: 2 This course integrates vocabulary and grammar skills and builds on the foundation provided by the level C (A1 CEFR) courses. The course provides instruction and practice on vocabulary learning strategies. The grammar section of the course attempts to develop a good grounding in a range of topics including some of the present and past tenses, nouns, articles, adjectives & adverbs, possessives, modal verbs, quantifiers.   
 ENGL1113 Waystage Reading & Writing I A2 Credit Hours: 3 The course is designed to equip students with A2 CEFR competency in Reading & Writing. The course provides instruction and practice on reading strategies like scanning, skimming, context clues, and summarizing. The writing section of the course attempts to develop writing accurate, concise, and well-connected paragraphs, and summaries. Concepts of writing processes like brainstorming, planning, drafting, and revising are introduced and practiced.   
ENGL1121 Threshold Listening and Speaking II B1 Credit Hours: 3   This course is for students who wish to improve their listening and speaking skills to reach a B1 CEFR level competency. There is a greater focus on the application of effective listening and for extended academic lectures, talks, reports, and radio programs. Intercultural communication, pronunciation, intonation patterns, and stress placement are also prominent features of the course.   
ENGL1122 Threshold Integrated English Language B1 Credit Hours: 2   This course will cover each of the four skills tested in the IELTS test: Reading and Writing Task one. Using a textbook, classroom activities, and practice tests, students will be exposed to a variety of strategies in order to improve their IELTS score and make them familiar with the format and design of the exam. A variety of test-taking skills will be taught and practiced.     
ENGL1123 Threshold Reading and Writing II B1 Credit Hours: 3 Based on developing students reading and writing skills from a constructivist approach which favours group work and collaborative engagement, this course aims to promote learners’ critical reading sub-skills and writing skills. In addition to fostering critical thinking skills and academic success, Q Skills for Success Reading and Writing 3 offers an innovative critical thinking framework for each unit. In addition to developing key cognitive skills such as analyzing, synthesizing, and evaluating, students also develop the language skills necessary to achieve academic success.   
ENGL1300 English Language Credit Hours: 6 The course is designed to equip students with A1 CEFR competency in Reading, Writing, Listening, and Speaking. The reading component uses a variety of reading strategies. The writing component comprises of scaffolded writing using a variety of writing genres. The listening component offers students the chance to become familiar with various listening techniques. The speaking component of the course includes in-class communicative activities and speaking assignments.   
ENGL1400 English Language (1) Credit Hours: 6 This integrated English language course serves as a foundation for students in the Medical, Dentistry, and Nursing Colleges aiming for a CEFR B1 millstone. The course focuses on communicative interaction, offering students exposure to a wide range of authentic texts and genres across a variety of familiar topics to improve proficiency in all four-language skills. Upon successful completion, students will progress to ENGL1500.   
ENGL1500 English Language (2) Credit Hours: 6 This integrated English course aims to further strengthen medical students’ grasp of a wide range of basic medical terminology and help them solidify their competence in the four language skills writing, reading, listening & speaking, leading them to achieve the CEFR intermediate proficiency (B1) level. The cultivation of study skills, critical thinking, and the development of autonomous learning integrated in the course are key academic skills that will empower them to continue to function as independent learners.   

Humanities Courses 

Total Credit Hours: 31 (Different Majors) 

Course Details Course Description 
ARAB1100 Arabic Writing Skills Credit Hours: 2   يركز المقرر على تنمية المهارات الكتابية لدى طلبة برنامج الإعداد الجامعي في جامعة دار العلوم، وتطبيق تلك المهارات في حياتهم الجامعية والعملية. بما في ذلك توظيف المهارات الخاصة بعلامات الترقيم، والسلامة النحوية، والسلامة الإملائية. كذلك يتناول المقرر تنظيم الألفاظ وفق نسق لغوي صحيح، صياغة التعبير الكتابي بأسلوب سليم، صياغة الرسائل الإدارية والاجتماعية والإلكترونية، التمكن من مراجعة المعاجم اللغوية واستخراج معاني الكلمات، إضافة إلى مهارات كتابة المقالات بصورة سليمة . 
ARAB1101 Arabic Language Skills Credit Hours: 2   يتناول المقرر المهارات اللغوية الأساسية خاصة في المستوى التركيبي: المبني والمعرب، وأنواع الإعراب، وعلامات الإعراب الأصلية والفرعية، والجملة العربية الاسمية والفعلية، وروابطها، ومكملاتها؛ وذلك من واقع النصوص المدروسة بقراءتها، واستيعابها، وفهمها، واستخلاص القواعد النحوية منها، ومناقشتها 
CSKL1100 Computer Skills Credit Hours: 3   The Course uses both lecturers and practical application to introduce students to: the basic computer concepts in Hardware, Software, Networking, Computer Security and Websites. Applications widely used including Word Processing, Spreadsheets, and Presentation.  The course will also help students develop critical thinking skills as well as learning terminology and problem-solving techniques.  
CTCS1101 Introduction to Computers Credit Hours: 1   The Course uses both lecturers and practical application to introduce students to: the basic computer concepts in Hardware, Software, Networking, Computer Security ,and Websites. Applications widely used including Word Processing, Spreadsheets, and Presentation.  The course will also help students develop critical thinking skills as well as learning terminology and problem-solving techniques. 
HEDF1100 The Health Education and Fitness Credit Hours: 1   يتضمن المقرر المفاهيم والمبادىء الاساسية لمعلومات صحية وبدنية، وما يرتبط منها من مهارات تتعلق بالصحة الشخصية والغذائية والبدنية والوقائية والنفسية والانجابية والاسعافات الاولية، مع التركيز على المواقف الحياتية بهدف إثارة دافعية الطلاب وتشويقهم لعملية التعلم من خلال الاطار العام للمقرر، ومعاييره وضوابطه . ومن الناحية العملية : يتضمن عناصر اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة وكيفية قياسها وتنميتها ، واهمية ممارسة التمرينات البدنية للمحافظة على الصحة باستخدام الاجهزة الحديثة . وممارسة الانشطة الرياضية المختلفة مثل كرة القدم، تنس الطاولة، كرة السلة، كرة الطائرة، والسباحة.   
ISLM101 Introduction to Islamic Doctrine (Fiqh) Credit Hours: 3 يتناول هذا المقرر التعريف بمفهوم الثقافة الإسلامية، وأهميتها، ومصادرها، وخصائصها، ومنجزاتها، وبالعقيدة الإسلامية متمثلة في أركانها الستة: الإيمان بالله، وملائكته، وكتبه، ورسله، واليوم الآخر، والقدر خيره وشره، والتعريف بالشريعة الإسلامية وأبرز مقاصدها، وحِكَم العبادات، والاعتدال في الدين. 
ISLM1100 Introduction to Islamic Culture Credit Hours: 2 يتناول هذا المقرر التعريف بمفهوم الثقافة الإسلامية، وأهميتها، ومصادرها، وخصائصها، ومنجزاتها، وبالعقيدة الإسلامية متمثلة في أركانها الستة: الإيمان بالله، وملائكته، وكتبه، ورسله، واليوم الآخر، والقدر خيره وشره، والتعريف بالشريعة الإسلامية وأبرز مقاصدها، وحِكَم العبادات، والاعتدال في الدين. 
PHED1101 Physical Education I Credit Hours: 1   يتضمن المقرر المفاهيم والمبادىء الاساسية لمعلومات صحية وبدنية، وما يرتبط منها من مهارات تتعلق بالصحة الشخصية والغذائية والبدنية والوقائية والنفسية والانجابية والاسعافات الاولية، مع التركيز على المواقف الحياتية بهدف إثارة دافعية الطلاب وتشويقهم لعملية التعلم من خلال الاطار العام للمقرر، ومعاييره وضوابطه . ومن الناحية العملية : يتضمن عناصر اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة وكيفية قياسها وتنميتها ، واهمية ممارسة التمرينات البدنية للمحافظة على الصحة باستخدام الاجهزة الحديثة . وممارسة الانشطة الرياضية المختلفة مثل كرة القدم، تنس الطاولة، كرة السلة، كرة الطائرة، والسباحة. 
PHED1102 Physical Education II Credit Hours: 1 يتضمن المقرر المفاهيم والمبادىء الاساسية لمعلومات صحية وبدنية، وما يرتبط منها من مهارات تتعلق بالصحة الشخصية والغذائية والبدنية والوقائية والنفسية والانجابية والاسعافات الاولية، مع التركيز على المواقف الحياتية بهدف إثارة دافعية الطلاب وتشويقهم لعملية التعلم من خلال الاطار العام للمقرر، ومعاييره وضوابطه . ومن الناحية العملية : يتضمن عناصر اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة وكيفية قياسها وتنميتها ، واهمية ممارسة التمرينات البدنية للمحافظة على الصحة باستخدام الاجهزة الحديثة . وممارسة الانشطة الرياضية المختلفة مثل كرة القدم، تنس الطاولة، كرة السلة، كرة الطائرة، والسباحة.   
SKIL1110 Learning Skills Credit Hours: 1 يهدف هذا المقرر إلى تنمية المهارات الأكاديمية والذاتية والتواصلية لطلبة برنامج الإعداد الجامعي في جامعة دار العلوم، ليتمكنوا من توظيف مهارات التواصل، والتخطيط للمستقبل، وصندوق أدوات التعلم، والعرض والتحدث أمام الجمهور، واكتشاف الذات وتسويقها، في البيئة الجامعية وتطبيقهم تلك المهارات في حياتهم العملية. يهدف هذا المقرر إلى تنمية المهارات الأكاديمية والذاتية والتواصلية لطلبة برنامج الإعداد الجامعي في جامعة دار العلوم، وتطبيقهم تلك المهارات في حياتهم الجامعية والعملية. 
SKIL1120 Critical Thinking and Problem Solving Credit Hours: 2 يقدم هذا المقرر أهم المهارات الأكاديمية من معالجة المعلومات وتوظيفها في عملية التعلم، وتعريف التفكير تعلم مهاراته المختلفة الناقد والإبداعي ومهارات تنويع التفكير وحل المشكلات واتخاذ القرار، ومهارات وفنيات البحث العلمي والبحث عن المعلومات والالتزام بأخلاقيات كتابة البحث العلمي بجميع عناصره. 
SKLS1101 University Skills Credit Hours: 3 يهدف مقرر المهارات الجامعية إلى تعليم الطلبة المهارات الأساسية التي يتوجب على الطالب الجامعي معرفتها لكل التخصصات كما يتعلم الطالب بهذا المقرر كيفية طرق الاستذكار الفعال وكيفية عمل خريطة معرفية للمعلومات والمهارات بالإضافة لتعليم مهارات البحث العلمي ومهارات التفكير البسيط والمركب فنجد الطالب في نهاية الفصل الدراسي أصبح يتقن عدد كبير من المهارات التي تساعده لإنهاء مرحلته الجامعية والتهيئة لاستقبال سوق العمل. 
SKLS1102 Leadership and Teamwork Credit Hours: 2 يعد هذا المقرر تهيئة للطلبة لممارسة الأدوار القيادية وتحمل المسؤولية وتنمية المهارات العليا للعمل الجماعي وتكوين فرق العمل  الفعالة ، كما يقدم المقرر طرق نموذجية لحل صراعات العمل ويساعد الطلبة في إعداد خطة زمنية جيدة لإدارة الوقت. 
MATH1100 Elementary Mathematics Credit Hours: 4 During the semester the students will study:  Real Number: Integers and Rational Numbers; Exponents; Radicals, Polynomials; Factoring; Linear and Absolute Value Equations; Quadratic & Other Types of Equations; Inequalities; Two-Dimensional Coordinate System and Graphs; Introduction to Functions; Linear Functions; Quadratic Functions; Properties of Graphs; Algebra of Functions; One-To-One Functions, Inverse Functions, Composition of Functions, Trigonometric Functions: Angles and Their Measures and Their Applications and Identities. 
STAT1100 Introduction to Statistics Credit Hours: 3   سيدرس الطالب في هذا المقرر أساسيات الإحصاء والاحتمالات وتحليل الانحدار الخطي البسيط، وبعض طرائق تمثيل البيانات، مقاييس النزعة المركزية والموضع، مقاييس التشتت، بعض المفاهيم الأساسية في الاحتمالات، مفهوم المتغيّر العشوائي المستمر والتوزيع الطبيعي. 

Teaching and Learning Resources 

Teaching and Learning Strategies 

The program uses the following teaching strategies to facilitate teaching and lerning practices: 

  • Prediction  
  • Note- taking 
  • Diffrentiated and graded instruction  
  • Think, pair and share 
  • Forming cooperative learning groups 
  • Guided discovery 
  • Student appraisal as a means of promoting and enhancing student autonomy 
  • Inductive abd deductive methods  
  • Elicitation using visual and aural techniques 
  • Role play  
  • Brainstorming to activate prior knowledge 
  • Teacher- fronted guided instructions 
  • Mind-maping 
  • Scaffolding 
  • Modeling 
  • Peer response and editing 
  • Teacher and peer immediate and delayed feedback 
  • Collaborative learning  
  • Group and pair activities 

Assessment 

Student performance is evaluated to determine whether the student has fulfilled the course passing requirements. This evaluation comes in various assessment components ranging from written examinations (computer-based and paper-based), quizzes, recorded tasks, group project, presentation, assignments, lab work, etc. For more information on assessment and course content, the courses’ syllabi are available in the learning management system at http://mylms.dau.edu.sa. 

Pre- UPP Registration Test  

Formative and Summative Assessment  

Grading System 

The minimum pass grade in any UPP course is “D”. All courses are included in the cumulative grade point average (GPA), except English courses in the elementary level (C Level Courses). Grades are distributed as follows: 

Marks (%) Letter Grade 
90-100 A 
80-89 B 
70-79 C 
60-69 D 
0-59 F (Fail) 

Exam Instructions and Regulations for Students 

  • Students must bring their DAU Student ID Cards to enter the exam room. No student will be allowed to take the exam without Student ID.  
  • Students are not allowed to bring any papers and/or books to the exam room even if they are not related to the exam. 
  • Students are not allowed to use their Cell Phones/ Smart Watches Personal Headphones inside the exam room.   
  • Students are not allowed to bring their bags or wallets to the exam room. 
  • Wearing sunglasses and caps/hats are not allowed during the exam. 
  • Female students are not allowed to wear ‘Abaya’ in the exam room. 
  • Students who are involved in any type of cheating activities will not be allowed to complete the exam. They will be given a ZERO until further cheating related procedures are taken as per the university bylaws and exam regulations.  
  • Exam proctors reserve the right to change students’ seats during the exam. If a student objects to this, it will be considered as a violation of examination rules and regulations. 
  • Students are not allowed to take the exam if they arrive half an hour (30 minutes) after the Exam Start Time.  
  • Students are not allowed to leave the exam room before the end of half of the exam time.  
  • No students are allowed to enter the exam after submitting their exams and leaving the exam room. 
  • Students must write their names and ID numbers as shown on their DAU Student ID Cards. 
  • Students are not allowed to borrow any stationery (pens, calculator, sheet of paper, etc.) from other students.  
  • Students are not allowed to exchange their exam papers for any reason at all. 
  • Students are not allowed to mark/write/draw any signs or symbols on their exam papers and/or furniture.  
  • Students must use Blue Ink Pens to write their answers. 
  • Students’ personal possessions are their own responsibility. University staff will not be held liable for the loss of students’ person belongings. 
  • Bringing drinks and/or food to the exam hall is strictly prohibited. Examinees are allowed to bring water.  

Student Class Attendance Policy 

Attending classes on-time and for the full period of the class is compulsory. A student is marked present if she/he enters the class within first 15 minutes. If a student comes after first 15 minutes, she/he is marked late. However, a student who misses a class or part of it for a valid reason which is accepted by the Department of Student Affairs will be excused. The attendance system works as follows: 

Attendance Percentage Attendance Status 
91-100 Good 
81-90 Warning 1 
75-80 Warning 2 
0-74 Denial (DN) 

*A student with DN status is denied entrance to the final exam. However, the University Council has a right to decide the minimum attendance percentage required to take the final exam.   

Plagiarism Warning 

There are many resources, particularly on the World-Wide Web (‘the Web’) that students are expected to explore and use.  One of the reasons the Web has grown so quickly is that anyone can publish (almost) anything on it.  This raises a number of problems, however, particularly in relation to the issue of copyright.  It is very easy to find information, images, audio and video files on the Web.  Students can easily save these and incorporate them into their own material.  This ease of copying means people often make the mistake of assuming that everything on the Web is freely available. This is not the case and students should be aware of what is acceptable and not acceptable in this approach. 

As a general guide, we expect students to use the Web as a resource to find information, and to work together to discuss findings and develop an understanding of issues.  What we do not expect is students to directly copy from the work of others – this is known as plagiarism; it is not acceptable, and will be penalized.  Students will find that there are many pages providing what may seem at first to be ready-made solutions to their assignments. Teachers are also aware of this, and there are tools which allow us to easily search for phrases from a student’s assignment to see if they occur in other documents published on the Web. 

Students need to rewrite in their own words any material they find in order to demonstrate their understanding.  This is what their teachers will look for.  This does not mean that students cannot quote from others to make a point, but where they have done so; they must clearly acknowledge their sources 

University Logo

Programs

  • Graduate Programs
  • Undergraduate Programs
  • Online Programs
  • Colleges & Departments

Quick Links

  • Apply Now
  • About
  • Articles
  • Academic Calendar
  • CPL Help
  • Events
Contact Info

0096614949000

0096614949000

info@dau.edu.sa

KSA, Al Falah, Riyadh 13314, Saudi Arabia

Important Numbers
  • دليل الهاتف

College of Law

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
عميد الكلية 011-4949264 mufleh@dau.edu.sa
وكيل الكلية 011-4949386 m.alsubaie@dau.edu.sa
رئيس قسم القانون العام 011-4949157 aghrir@dau.edu.sa
رئيس قسم القانون الخاص 011-4949388 halghashami@dau.edu.sa
مساعد إداري في الكلية 011-4949354
011-4949224
011-4949342

College of Business Administration

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
عميد الكلية 011-4949366 a.alsultan@dau.edu.sa
وكيل الكلية 011-4949265 a.alshimai@dau.edu.sa
رئيس قسم التسويق 011-4949225 makader@dau.edu.sa
رئيس قسم الموارد البشرية 011-4949290 taoufik@dau.edu.sa
رئيس قسم المحاسبة 011-4949170 a.ayed@dau.edu.sa
رئيس قسم المالية 011-4949109 aadabuhommous@dau.edu.sa
مساعد إداري في الكلية 011-4949330
011-4949256
011-4949156
011-4949332

College of Architecture Engineering & Digital Design

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
عميد الكلية 011-4949352 a.alghunaimi@dau.edu.sa
وكيل الكلية 011-4949059 lobna.m@dau.edu.sa
رئيس قسم هندسة العمارة 011-4949151 makader@dau.edu.sa
رئيسة قسم التصميم الداخلي 011-4949116 hossam.e@dau.edu.sa
رئيسة قسم التصميم الجرافيكي 011-4949214 dnafadi@dau.edu.sa
مساعد إداري في الكلية 011-4949189
011-4949323
011-4949145
011-4949141

College of Medicine

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
عميد الكلية 011-4949017 a.aljumah@dau.edu.sa
وكيل الكلية 011-4949166 abdulmajed.d@dau.edu.sa
وكيل الكلية للشؤون الإدارية 011-4949261 aalhamidi@dau.edu.sa
وكيلة كلية الطب لشؤون الطالبات 011-4949464 taltamimi@dau.edu.sa
مساعد إداري في الكلية 011-4949216
011-4949002
011-4949012
011-4949199

College of Dentistry

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
(التسجيل و الدعم الفني) 011-4949357-011-4949315 dentistry.support@du.edu.sa
مكتب عميد الكلية 011-4949307 cdt.deanoffice@du.edu.sa
مكتب وكيل الكلية 011-4949132 dentistry@du.edu.sa
الدراسات العليا 011-4949357 dentistry@du.edu.sa
الاستقبال/حجز المواعيد: 011-4949397
واتساب(الاستقبال) 011-4949397
علاقات المرضى 011-4949205

College of Pharmacy and Applied Medical Sciences

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
رئيس قسم التمريض 011-4949074 a.ismail@dau.edu.sa
مساعد إداري في الكلية 011-4949314

عمادة القبول والتسجيل

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
العميد 011-4949125 aalazman@dau.edu.sa
مكتب العمادة 011-4949334 falwakeel@dau.edu.sa
مكتب العمادة 011-4949037 aalsadoun@dau.edu.sa
التسجيل 011-4949014 ananad@dau.edu.sa
التسجيل 011-4949292 trian@dau.edu.sa
التسجيل 011-4949252 raya@dau.edu.sa
القبول 011-4949011 haitham@dau.edu.sa
القبول 011-4949253 salyahyawi@dau.edu.sa
القبول 011-4949130 r.qahtani@dau.edu.sa
القبول 011-4949045 a.alattas@dau.edu.sa

عمادة الدراسات العليا والبحث العلمي

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
العميد 011-4949300 bulquees@dau.edu.sa
مساعد إداري 011-4949335 oalnajdi@dau.edu.sa
مساعد إداري 011-4949220 stalib@dau.edu.sa
مساعد إداري 011-4949176 hanadi.b@dau.edu.sa

إدارة شؤون الطلاب

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
مدير الإدارة 011-4949053 nalanazi@dau.edu.sa
مساعد إداري 011-4949129 ralbassam@dau.edu.sa
مساعد إداري 011-4949287 lalhoireni@dau.edu.sa
مساعد إداري 011-4949136 halrajhi@dau.edu.sa

إدارة العلاقات العامة

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
مدير الإدارة 011-4949009 public.relation@du.edu.sa
مساعد إداري 011-4949022
مساعد إداري 011-4949084
مساعد إداري 011-4949409

الإدارة المالية

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
مدقق مالي 011-4949068 finance@du.edu.sa
محاسب 011-4949407
محاسب 011-4949034

إدارة تقنية المعلومات (itcsupport@du.edu.sa)

المسمى الوظيفي رقم هاتف المكتب البريد الإلكتروني
مدير الإدارة 011-4949238 oasal@dau.edu.sa
دعم فني 011-4949021 jeyson@dau.edu.sa
دعم فني 011-4949280 moh.heffnie@dau.edu.sa
دعم فني 011-4949114 geneveve@dau.edu.sa
دعم فني 011-4949128 lina.a@dau.edu.sa
مبرمج 011-4949277 ajmal@dau.edu.sa
مبرمج 011-4949094 medhat@dau.edu.sa
مهندس شبكات 011-4949181 shehryar@dau.edu.sa
مدير أنظمة التشغيل والخوادم 011-4949406 amer@dau.edu.sa
Maslak
( مسلك ) الشروط والإجراءات نموذج طلب قرض تعليمي الاسئلة الشائعة لصندوق مسلك
How to Apply
خطوات التقديم هنا.